WPN-foorumit
Fast Uncompromising Discussions. FUDforum will get your users talking.

Etusivu » Ohjelma » miksi.partio » Aivomyrsky » Miksi partio?
Miksi partio? Thu, 12 January 2006 15:52 Siirry seuraavaan viestiin
Mari
Lähetetyt: 59
Rekisteröitynyt: January 2006
Member
Miksi partio on hyv harrastus?

Mist partiolaisen tunnistaa typaikalla/koulussa/muissa
yhdistyksiss/suvussa/kaveripiiriss?

Miksi haluamme saada vhintn 9 % Suomen 7-17 -vuotiaista mukaan partioon?

*Go Kasvatustavoiteprojekti, Go!*

[Päivitetty: Sun, 09 April 2006 16:17]

Ilmoita viestistä moderaattoreille

Re: Miksi partio? Sat, 21 January 2006 18:44 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
kiraffi
Lähetetyt: 43
Sijainti: Jyväskylä
Member
Mari kirjoitti to, 12. tammikuuta 2006 15:52

Miksi partio on hyv harrastus?

rettmn vaikeaa vastata thn. Ei keksi mitn oikeaa ja hyv syyt, vaikka nukuin ynkin yli ja vastausta mietin. Se vaan on kivaa. Grin Hyvst mulle ja hyvst sulle, joten niin varmaan kaikille muillekin.

Mari kirjoitti to, 12. tammikuuta 2006 15:52

Miksi haluamme saada vhintn 9 % Suomen 7-17 -vuotiaista mukaan partioon?

Edellisen kysymyksen vastaukseeni viitaten: siksi ett muillakin voisi olla kivaa. Rolling Eyes

Juu, ei nihin ole vastausta ainakaan mulla. Kertokoon se, jolla on aavistus oikeasta vastauksesta!

Auta miestä mäessä, älä mäen alla!

[Päivitetty: Sat, 21 January 2006 18:45]

Re: Miksi partio? Thu, 26 January 2006 23:06 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Sissi
Lähetetyt: 18
Junior Member
Partio antaa jokaiselle jotakin, ja jokaisella elmn alueella. Nin ainakin omasta mielestni (siis itse kokeneena). Partio on varmasti jokaiselle erilainen kokemus, mutta kokeilla sit kannattaa kaikkien. Joku saattaa jo pian huomata, ettei se ole oma juttu, mutta ei silti sorreta heit.

Miksi partio juuri minulle? Partio on kuin tarttuva tauti, joka kerran puhjettuaan ei hellit, vlill se ehk pysyttelee taka-alalla, mutta on silti olemassa (jossain siell sydmen sopukassa). Siksi partio.

Miten partio nkyy? Erilaisiahan me ihmiset olemme, mutta rohkenen vitt, ett ainakin meill, jotka jo sudareina kuljimme huivit kaulassa, partio ja siell opitut asiat nkyvt joka pivisess elmss, juuret ovat siis syvll. Ihanteita ei tule mietitty, mutta toteutettua kyll. Nkyyk se muille ihmisille? Kyll, kyll se nkyy (vaikka tietvtk he mist on kyse?).

[Päivitetty: Sun, 29 January 2006 14:05]

Re: Miksi partio? Tue, 07 February 2006 10:55 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Lisielle
Lähetetyt: 4
Rekisteröitynyt: February 2006
Sijainti: Mikkeli
Junior Member

Miksi partio on hyv harrastus? No, jos verrataan useisiin muihin (esim. joukkuelajit, kuten jkiekko), ainakin sen on huomattavasti edullisempi. Jsenmaksun lisksi vuosittain saattaa olla pieni maksuja leireille tms. mutta ei kummempaa. Ellei sitten lhde 'kilpavarustelun tielle'. Toisaalta partio antaa mahdollisuuden opetella niit selviytymisen perusasioita, kuten ruoanlaittoa, ryhmtyskentely ym., hyvss seurassa. Niin tylslt kuin se kuulostaakin. Pitisin partiota ehk enemmnkin kasvattavan harrastuksena, jossa 'kasvatukselliset jutut' on verhottu leikkiin tai muuten yhdessoloon ja -tekemiseen.

Miksi partio minulle? Olen ajautunut mukaan aikuisena, joten minulta tavallaan puuttuu ne sudarina solmitut tunnesiteet partioon. Minulle partio on ehk enemmnkin projekti, joka on vuosien varrella paisunut melko suureksi. Tied sitten milloin on aika pist projektille piste.

Partiolaisia on monenlaisia. Partio nkyy ihmisiss aivan yht eri tavoin. Tunnen muutamia 'henkeen ja vereen' -partiolaisia, joilla partio on mukana aivan kaikissa elmn osioissa, mit tulee vastaan. Toisaalta suurin osa varmaan on niit hiljaisia harrastajia, joiden partiotaustasta ei muuten ole mitn merkkej, jos ei suoraan kysy.
icon14.gif  Re: Miksi partio? Sun, 19 March 2006 17:55 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Riiveli
Lähetetyt: 1
Rekisteröitynyt: March 2006
Sijainti: Turku
Junior Member
SIKSI, koska partio on ihana harrastus Surprised
icon10.gif  Re: Miksi partio? Mon, 20 March 2006 16:13 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
chihiro
Lähetetyt: 1
Rekisteröitynyt: March 2006
Junior Member
partio on hyv harrastus, koska se vain aivan ihanaa... ^^ se ehk johtuu siit, ett partiossa saa paljon uusia ystvi ja oppii uutta.. Very Happy Very Happy

think pink...^^
Re: Miksi partio? Wed, 19 April 2006 22:16 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Sepi
Lähetetyt: 3
Rekisteröitynyt: April 2006
Sijainti: Helsinki
Junior Member
Jos joku saa partiosta edes osan siit, mit huomasin jossain vaiheessa itsessni, homma kannattaa. Esimerkiksi valtava muutos siin asenteessa, miten valmis sit on antamaan apua ja ottaman muut huomioon.
Re: Miksi partio? Tue, 16 May 2006 16:27 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Komo
Lähetetyt: 3
Rekisteröitynyt: May 2006
Sijainti: PäPa
Junior Member
Kaiken muun lisksi olen iti, joka haluaa lapselleen hyvn harrastuksen.
Sellaisen, jossa voi olla kavereiden kanssa ja pit hauskaa ja iloita pienistkin asioista.
Siksi liityin partioon aikuisena, kouluttauduin laumanjohtajaksi ja aloin vet laumaa. (Kun muita LJ:a ei ollut tarjolla...)
Nyt lapsi on jo vartsu ja nauttii harrastuksestaan, siit on tullut elmntapa.

Ja minulle...mukava paikka tavata samanmielisi.
Miksik en itse lapsena alkanut sudariksi? Ei ollut mahdollisuutta, vaikka haluja olisi ollut.
icon12.gif  Re: Miksi partio? Fri, 27 October 2006 22:00 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
2515
Rekisteröitynyt: October 2006
Junior Member
Partioon kannattaa liitty, koska:
- Opit uusi taitoja
- Saat ystvi
- Saat tekemist lomille ja viikonlopuiksi... Smile
Re: Miksi partio? Fri, 10 November 2006 23:06 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Piatta
Lähetetyt: 48
Member
Minusta partio on siksi hyv harrastus, ett partiolaisia ei voi laittaa paremmuusjrjestykseen. Monissa muissa harrastuksissa mitataan. Mutta kuka on paras partiolainen?

Partiossa jokainen pystyy saamaan itselleen sopivia haasteita. Voi lyt asian, josta nauttii ja jossa on hyv. Saat mahdollisuuden kokeilla omaa alaasi.

Kun partiossa on lhes kaikenaikaa ohjelmaa ja tehdn yhdess, syrjytyvtkn eivt j yksin. Toisaalta kaikki joutuvat sopeutumaan erilaisten ihmisten lsnoloon. Kasvattavaa siis.

PJ
Re: Miksi partio? Fri, 17 November 2006 09:08 Siirry edelliseen viestiinSiirry seuraavaan viestiin
Lily
Junior Member
Keskustelin joku aika sitten harrastuksista ern ei-partiolaisen tuttuni kanssa. Hnen mielestn on vain kaksi hyv harrastusta: roolipelaaminen ja partio.

Miksi?
Tiivistetysti: Partio on kokonaisvaltaisesti kehittv ja hydyllist. Samoin kuulemma roolipelaaminen.

Ylltyin siit kuinka oikeassa partion ulkopuolinen tuttuni oli. Niinhn se on! Partiossa kehittyvt tiedolliset, taidolliset, sosiaaliset ja vaikka mitk muut taidot. Lisksi partio on lokaalisti ja globaalisti hydyllist vapaaehtoisvoimin toimivaa kasvatustyt. Sitten partiossa on viel jotain muuta, sellaista jota ei osaa sanoin kuvata. Sellaista jonka tiet vain partiolainen. Sellaista joka tekee partiosta enemmn kuin harrastuksen. Itse ainakin harvemmin sanon, ett harrastan partiota, vaan ett OLEN PARTIOLAINEN.

Jes, partiohan on ihan mahtava juttu Cool
Re: Miksi partio? Wed, 07 February 2007 20:54 Siirry edelliseen viestiin
miriva-
Lähetetyt: 7
Sijainti: Kangasala
Junior Member
partiosta pystyy tekemn jokainen lhes tysin omanlaisensa.

joku ei pid talvesta -> ei ole pakko osallistua talvi kisoihin/ -retkille.

joku on todella aktiivinen ja innostunut -> saa purkaa intoaan olemalla monessa mukana. :>

ja tottakai partiossa mys oppii paljon. mm. yhdess pttmist ja sosiaalisuutta, joita tarvitsee AINA kaikissa tilanteissa.
Edellinen aihe: Miksi kasvatustavoiteprojekti?
Seuraava aihe: Partiolainen, lähde au pairiksi Brysseliin!
Siirry foorumiin:

Paikallinen aika: Sat Aug 24 22:24:16 EEST 2019